نقد و بررسی گوشی گلکسی A52 5G
نوشته شده توسط : Hesam Barzegaran

نقد و بررسی گوشی گلکسی A52

گوشی‌های میان‌رده، یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید در هر کمپانی بوده که بیشترین فروش را برای شرکت به ارمغان می‌آورد. گوشی گلکسی A52 یکی از میان‌رده‌های بسیار قدرتمند کمپانی سامسونگ بوده که در ماه مارچ سال 2021 به بازار عرضه شده است. این گوشی با طراحی بسیار متفاوت خود، توانست نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب کرده و با چیپست اسنپدراگون G720 به همراه باتری 4500 میلی آمپر و دوربین 64 مگاپیکسل توانسته بسیاری از نیازهای کاربران خود را بر طرف سازد. برای اطلاعات بیشتر با ماریاتل همراه باشید.

 

طراحی

میان‌رده‌ جذاب سامسونگ بر خلاف نسل‌های پیشین خود از متریال بسیار مرغوبی ساخته شده است. بدنه‌ پشتی از پلاستیک مات تولید شده و ماژول دوربین نیز از همان جنس و رنگ بدنه طراحی شده و خبری ازماژول مشکی رنگ براق نیست.

فریم دور گوشی نیز از جنس پلاستک براق است که در قسمت پایین شامل درگاه تایپ C، جک 3.5 میلی متری، اسپیکر صدا و میکروفون، دکمه‌های پاور و ولوم برای کم و زیاد کردن در سمت راست، و یک نویزگیر به همراه خشاب سیم کارت در بالای گوشی قرار داشته که می‌تواند از دو سیم کارت و یک micro SD پشتیبانی کند.

در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه یا درگاهی ندارد و این قسمت مثل خیلی از گوشی های موجود در بازار خالی مانده است. صفحه نمایش گلکسی A52 از جنس گوریلا گلس 5 بوده که در برابر انواع خط و خش مقاوت خوبی دارد و کاملا به صورت تخت طراحی شده و هیچگونه انحنایی در اطراف این صفحه نمایش دیده نمی‌شود. در قسمت صفحه نمایش دوربین سلفی در یک پانچول بسیار کوچک در بالای صفحه نمایش دیده شده و حاشیه‌ صفحه نمایش گوشی گلکسی A52 به شکل قابل توجهی زیاد است که این مورد از ضعف های این میان رده تازه وارد به شمار می رود.

 

 

صفحه نمایش

صفحه نمایش گلکسی A52 از نوع Super AMOLED بوده که از تراکم پیکسل 407 پیکسل در هر اینچ برخوردار است و با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل تولید شده است. این صفحه نمایش 6.5 اینچی 84.1% از بدنه را به خود اختصاص داده که در نوع خودش عددی قابل قبول به شمار می رود. گوشی گلکسی A52 توانایی تشخیص بیش از 16 میلیون رنگ را دارد و در صورتی که به صورت اریب و از کنار به صفحه نمایش به آن نگاه کنید، رنگ‌ها دچار تغییر نشده و همانگونه که هست نشان داده می‌شوند. وجود صفحه نمایش 90 هرتزی باعث شده تا اسکرول کردن در گوشی گلکسی A52 کاملا روان و بدون هیچ گونه باگی انجام شود که حسی خوشایند در کاربر ایجاد می‌کند.

 

گرافیک و سخت افزار گلکسی A52

گوشی گلکسی A52 از یک چیپست کوآلکام اسنپدراگون G70 استفاده کرده که در بین میان‌رده‌های بازار، یک چیپست بسیار کارآمد محسوب می‌شود. این چیپست به راحتی هر گونه بازی و برنامه‌ی سنگین را اجرا کرده و دچار هیچ گونه افت کیفیت یا لگ نمی‌شود اما از جمله ایرادات بزرگ آن، داغ شدن زیاد گلکسی A52 موقع اجرای برنامه های سنگین است.

پردازنده‌ی گرافیکی گلکسی A52 از نوع  Adreno 618 بوده و پردازنده‌ مرکزی آن شامل هشت هسته می‌شود که دو هسته‌ی 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و شش هسته‌ی 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver تشکیل دهنده‌ ترکیب این پردازنده ها هستند. گوشی گلکسی A52 از نوعی تکنولوژی برخوردار بوده که می‌تواند در حالت آماده به کار با کارایی سبک تنها از دو هسته استفاده کرده و فقط زمانی که مشغول پردازش اطلاعات بسیار زیاد و سنگین است از هر هشت هسته استفاده کند که این موضوع باعث شده تا استفاده از انرژی گوشی کاملا بهینه باشد و مصرف باتری گلکسی A52 به نسبت رقبا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

برای امنیت بهینه تر A52 ، شرکت سامسونگ یک حسگر اثر انگشت اپتیکال در زیر پنل صفحه نمایش استفاده کرده که اگرچه کمی کُند عمل می‌کند اما اثر انگشت را به خوبی تشخیص داده و امنیت گوشی را به بهترین شکل ممکن تضمین می‌نماید و علاوه بر آن حسگر تشخیص چهره دو بعدی نیز به کمک امنیت این گوشی آمده و حتی در نور کم نیز می‌تواند به خوبی چهره را به درستی تشخیص دهد.

 

دوربین

دوربین های گلکسی A52 دارای چهار لنز مجزا بوده که دوربین اصلی واید 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 1.8 ، دوربین التراواید 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم 2.2 و دوربین 5 مگاپیکسلی ماکرو با گشودگی دیافراگم 2.4 و دوربین تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی با دیافراگم 2.2 ، پیکج دوربین‌های این میان‌رده را به خود اختصاص داده‌اند.

عکس‌های ثبت سده توسط دوربین اصلی از شارپنس و داینامیک رنج بسیار فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و کیفیت آنان به شکل قابل توجهی رضایت بخش است. شرکت سامسونگ برای افزایش کیفیت دوربین گلکسی A52 به نرم افزارهای ادیت تصویر رو آورده و تصاویر به ثبت رسیده توسط دوربین ادیت می‌شوند و رنگ‌ها کمی زنده‌تر و درخشان‌تر از آنچه که هستند به تصویر کشیده شده و کمی حالت غیر طبیعی دارند.

دوربین التراواید نیز عکس‌هایی بدون افت کیفیت به ثبت رسانده و اگرچه داینامیک رنج آن در حین عکاسی کمی بهم می‌ریزد اما قابل چشم پوشی بوده و اعوجاج در تصاویر گرفته شده توسط دوربین التراواید کاملا مناسب و طبیعی نشان داده می‌شود. لنز ماکرو نیز اگرچه 5 مگاپیکسل کیفیت داشته اما نسبت به سایر گوشی‌های هم قیمت با این میان‌رده از کیفیت قابل توجهی برخوردار است و می‌تواند تصاویری با جزئیات بسیار زیاد را ثبت کرده و تجربه عکاسی ماکرو بسیار دوست داشتنی برای کاربر به ارمغان بیاورد.

عکس‌های پرتره و گرفته شده با گوشی گلکسی A52 در نور کم یا شب نیز نویز زیادی نداشته و شاهد پایداری کیفیت در این عکس‌ها هستیم. اما تنها ایراد قابل توجه و بزرگی که می‌توان به پکیج دوربین‌های پشتی گوشی گلکسی A52 وارد کرد، عدم دقت در وایت بالانس تصاویر است که این موضوع باعث می‌شود در بعضی عکس‌ها رنگ‌ها، کم‌ رنگ‌تر یا درخشان‌تر از چیزی که هستند به نظر برسند.

در بخش فیلم‌برداری نیز این میان‌رده قابلیت فیلم برداری 4K در 30 فریم بر ثانیه را داشته و با وجود قابلیت استابلایزر هر گونه لرزش احتمالی دست را کم کرده و با سرعت فوکوس بسیار بالا، فیلم‌هایی تقریبا حرفه‌ای می‌تواند ضبط کند.

گوشی گلکسی A52 از یک دوربین سلفی 32 مگاپیسکل با گشودگی دیافراگم 2.2 پشتیبانی می‌کند که این دوربین تصاویر سلفی بسیار فوق‌العاده‌ای گرفته و می‌تواند تمام نیاز کاربر به دوربین سلفی را کاملا برطرف نماید. دوربین سلفی گلکسی A52 از شارپنس و داینامیک رنج بسیار خوبی برخوردار است و جزئیات موجود در سوژه را به خوبی می تواند تشخیص دهد و بدون هیچگونه داغ کردن بدنه گوشی، تصاویر را با مطلوب ترین کیفیت به ثبت برساند. دوربین سلفی گوشی گلکسی A52 به نسبت رقیب خود یعنی گوشی mi 10 lite عملکردی قوی‌تر داشته و می‌تواند گوی سبقت را این گوشی بدزدد. همچنین این دوربین توانایی فیلم‌برداری 4k در 30 فریم بر ثانیه و 1080 در 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد.

 

باتری ‌

گوشی گلکسی A52 از یک باتری قدرتمند لیتیوم یونی غیر قابل تعویض 4500 میلی آمپری برخوردار بوده که عملکردی کاملا متناسب با گوشی داشته و می‌تواند کاربر را از یک روز کامل شارژ مجدد بی‌نیاز گرداند. برای شارژ مجدد گلکسی A52 نیز یک آدابتور 25 وات فست شارژ در نظر گرفته شده که این آدابتور در مدت 30 دقیقه می‌تواند از صفر تا 50% از باتری را به راحتی شارژ کند.

 

جمع بندی

گوشی گلکسی A52 از گوهی معتبر IP67 برخوردار است که در برابر آب و گرد غبار می‌تواند مقاومت خوبی از خود نشان دهد و به مدت 30 دقیقه در عمق یک متری آب دوام بیاورد. یکی دیگر از امکانات قابل توجه این گوشی، قابلیت NFC است که باعث می‌شود تا اطلاعات بین این گوشی و تمام دستگاه‌های دارای NFC با بیشترین سرعت ممکن جابه جا گردد.

از قابلیت NFC بیشتر در زمینه‌ی امور مالی می‌توان بهره برد و به کمک آن می توانید گوشی هوشمند خود را تبدیل به یک کارت اعتباری هوشمند کنید. گلکسی A52 با رم 4 و 6 و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و همینطور رم 8 و حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایتی به بازار عرضه شده و دارای رنگ‌های سفید، مشکی، آبی و بنفش می‌‎باشد.

 

 

ارزش خرید

این گوشی شباهت بسیار زیادی با گلکسی A72 داشته و می‌تواند با گوشی mi 10 Lite رقابت کند. Galaxy A52 با طراحی منحصر به فرد خود، توانسته به یکی از گوشی‌های جذاب کمپانی سامسونگ تبدیل گردد و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب نماید. شما کدام گوشی جدید از سامسونگ را ترجیح و انتخاب می‌کنید؟

 

منبع: ماریاتل وارد کننده رسمی تلفن همراه

اینستاگرام ماریاتل





:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: